Product Information "ZT 5 Speed Gearbox Reinforced Version 2016 (long 1st gear)"

ZT 5 Speed Gearbox reinforced Version 2016


The constant further development of the Simson tuning engines (with increasing displacement) leads to ever higher performance values and thus higher torques. Especially with engines of 85cc and more, the standard 5-speed gearbox reaches its limits, the first two gears are particularly at risk.
With the new version, we can offer a significantly more robust variant, which at the same time allows for better acceleration due to the adapted gear ratio of the 1st and 2nd gear. The gear jumps between the first 3 gears are much closer, which means that the engine does not rev too much after the gear change and thus more power is available in the next gear.
The gear widths of the 1st and 2nd gear almost correspond to the gear widths of the 4-speed gearbox, together with the adapted gear ratio and optimized profile shift, we can even achieve a higher load capacity than the 4-speed gearbox.
Thus, the new version is suitable for extremely high-displacement street engines as well as for high-revving racing engines, where gear engagement is particularly important.

The improvement at a glance:
Long first gear with wide gearing and optimized profile shift
Second gear with wide gearing, adapted gear ratio and optimized profile shift
hardened thrust washers, as well as high-strength and hardened balls
Reinforced draw wedge with high strength and optimized geometry
Output shaft with 6 locking balls for more precise gear changes
The gear ratio was adjusted as follows.

1st gear 12:42
2nd gear 16:39
3rd gear 19:36
4th gear 22:34
5th gear 24:32

Please note: The engine housing must be reworked in the area of the kickstarter pinion (see product photos)

Product Details

Key features & properties

Baugruppe
Motor & -teile
Passend für Fahrzeughersteller
Simson
Passend für Fahrzeugtyp
MS50 , S51 , S53 , S70 , S83 , SR50 , SR80

Customer Reviews

4.97/5, based on 23 reviews

100%
0%
0%
0%
0%

Rate this product!

Share your experiences with other customers.

1 - 10 out of 12 reviews

Spitzen Getriebe ab 85 ccm

Einfach ein sehr gutes und stabiles Getriebe. Ich habe es schon mehrfach verbaut und noch nie Probleme damit gehabt. Ich fuhr es sogar mal in einen MTX Umbau. Auf der Straße ging es zumindest nicht kaputt. Cross bin ich damit nicht gefahren.

Is this review helpful?

0
0
Qualität stimmt einfach!

Qualität ist einfach top somit ist der Preis gerechtfertigt!

Is this review helpful?

0
0
Passt echt super

Passt Super ,habe das Getriebe in mein S 51 Motor verbaut . Maße sind top. Qualität ist super . und es funktioniert sehr genau . Kann es nur weiterempfehlen .

Is this review helpful?

0
0
Optimale Übersetzung

Das Getriebe hat sehr schöne, gleichmäßige Ganganschlüsse und vor allem den für viele fehlenden 5ten Gang. Fährt sich sehr gut ist und in der Preisklasse das wahrscheinlich bewährteste und meiner Meinung nach beste Getriebe - abgesehen natürlich vom 2019er ZT

Is this review helpful?

0
0
Sehr gutes Getriebe und einfacher Einbau

Das Getriebe hat sich sehr gut montieren lassen und läuft auch sehr gut mit meinen 90ccm. Gerne wieder.

Is this review helpful?

0
0
Der fehlende Gang

Seit ich das erste mal ein 5 gang gefahren bin wollte ich nie wieder zurück. Es ermöglicht ein deutlich besseres schalten ohne das das Moped wieder extrem aus dem Resonanz Bereich raus kommt. Haltbarkeit ist auch top noch nie Probleme oder sonstiges gehabt. Macht auch einen sehr wertigen Eindruck. würde ich wieder kaufen.

Is this review helpful?

0
0
Das beste Getriebe auf dem Markt

Wer Leistung will braucht einfach dieses Getriebe in seiner Simson

Is this review helpful?

0
0
Super

Gekauft für meine s70 :) Einbau ging leicht (durch Beachtung der Umbau Maßnahmen ) Langzeit Test kommt natürlich erst noch :)

Is this review helpful?

0
0
Absolut top für den Preis!

Wurde in einem 85ccm Motor verbaut und fährt sich in Kombination mit diesem echt Klasse. Der 5. Gang ist für leistungsstärkere Motoren einfach klasse und der verlängerte 1. Gang ist gefühlt ein muss, damit man mit dem leistungsstarken Motor auch im 1. Gang mal beschleunigen kann ohne sofort hochzuschalten. Die Anpassungen am Motorgehäuse, damit das Kickstarterritzel passt, sind sehr einfach vorzunehmen.

Is this review helpful?

0
0
Top Getriebe

DAS Getriebe habe ich für ein 85ccm Motor gekauft muss sagen fährt sich echt sehr gut kann man empfehlen...

Is this review helpful?

0
0

Alternative Produkte

No longer available